Tja de sleutel, misschien dat de vorige eigenaar deze nog heeft of dat de sleutel kwijt geraakt is... daar kun je alleen naar gissen. Dit heeft natuurlijk niets te maken met de leeftijd van de auto.
Laat je echter niet onder druk zetten, omdat de verkoper op vakantie gaat. Als u meer tijd nodig heeft, neem deze dan. Die auto wacht wel.
De rest van het verhaal geeft mij de indruk dat dit puur een handelaar is en geen garagebedrijf. Dit is verder niet erg, want deze handelaar heeft kennelijk goede contacten met een garagebedrijf die auto's tussen de planning door keurt. Dit hoeft allemaal geen weken te duren, niks aan de hand.
Het is inderdaad gebruikelijk dat auto's sinds een jaar of 4 van afstand op naam gezet worden, zoek hier niets achter. Dat u uw eigen auto zelf op het postkantoor moet overschrijven is wel apart, misschien dat deze dealer geen geregistreerde bedrijfsvoorraad heeft en hij dit dus niet mag/kan. Vreemd, maar niet onoverkomelijk... naar mijn mening.
Wat ik wel raar vind is dat er geen papieren van de auto beschikbaar zijn. Is dit puur de onderhoudshistorie? of ook het kenteken?
Nou ja, als de auto verder goed is en u krijgt de missende papieren en sleutel... dan hoeft u aan de gang van zaken niet te twijfelen. Echter, als u niet veel verstand van de autohandel heeft en u krijgt waarschijnlijk ook geen garantie bij deze dealer dan moet u zich afvragen of dit wel de juiste plek voor u is.
Succes!
[Modified by: Marnix on juni 28, 2007 02:06 PM]