Hallo, Ik heb een A4 op het oog. Ik ben zelfs naar de dealer geweest om de auto te bekijken, maar heb helaas geen proefrit gemaakt. Waarom weet ik niet, ik heb een uur greisd en ik kon mezelf wel op me kop slaan dat ik dat niet heb gedaan.
Een pluspunt hierop is wel dat er in de voorwaarden staat dat als de koper geen testrit maakt de overeenkomst ontbonden kan worden als het voertuig technisch gezien niet goed rijdt en het probleem niet verholpen kan worden door de dealer. Dit is een pluspunt, aangezien ik niet zo een expert ben en jullie site nog niet had gelezen.
De auto heeft een NAP onlogisch. De verkoper heeft me eerlijk verteld dat dit betekent dat de km stand niet klopt, waarschijnlijk met een verschil van een ton. hierop heb ik geprobeerd de prijs te bedingen, maar de verkoper zei dat er al een korting op zat en dat hij me een goeie prijs geeft voor mijn auto. Dit is ook wel zo.
Wat ik eigenlijk wil vragen is het volgende: Ik wilde de auto reserveren en zei dat ik nog telefonisch een definitief akkoord zou geven. hierop zei hij dat hij dan wel eea qua gegevens nodig had, naw. Hij heeft echter een koopovereenkomst opgesteld met de algemene voorwaarden Bovag. Ik heb geen aanbetaling gedaan, maar wel getekend (ook weer zo een stomme aktie). De bedoeling was dat ik de auto zou reserveren. Op zich zag de auto er goed uit, goed onderhouden met boekjes en al. De verkoper zou nog voor me uitzoeken of de distributieriem al vervangen was of dat dat nog moest gebeuren.
Ben ik nu ddordat ik heb getekend gebonden, en moet ik de auto nu kopen? Of is de enige manier van ontbinden 15% betalen?
Ik wil alsnog een aankoopkeuring doen, of ben ik daar te laat voor?
Ik zie ook dat ze op de overeenkomst, zonder mij hierover te informeren, de optie 'koper ziet af van bovag garantie' hebben aangevinkt. Betekent dit dat ik geen enekel garantie krijg?
Het betreft een audi a4 bj2000 1.9 tdi 110pk met 182000 op de teller, nap onlogisch. De vraagprijs was 8450 en ik krijg 1500 voor mijn auto. (op internet 8450, bij de dealer 8950). Is dit een goede deal?
Kan ik de overeenkomst nog (gratis) ontbinden als blijkt dat de distributieriem nog vervangen moet worden of heb ik al me kansen verschoten door mijn handtekekning te zetten? Ik zat nog te twijfelen, want eerst was het dat ze wat gegevens nodig hadde, toen dat er een aanbetaling gedaan moest worden, maar hierop hebben ze wel een uitzondering voor me gemaakt en dan vragen ze om mijn handtekening.
Het is een heel verhaal geworden, sorry hiervoor, maar ik zie uit de vorige logs dat hier echt bruikbare informatie wordt gegeven. Alvast bedankt hiervoor. Topsite! Heel bruikbaar. Nu weet ik ook waar ik voortaan op moet letten
[Gewijzigd door: Galied op 23 september 2007 02:47:39 ]