Zoals velen onder u overweeg ik momenteel ook om een 'nieuwe-gebruikte' auto aan te schaffen. Gezien de kilometers die ik jaarlijks rijd (40.000+) heb ik voor mezelf in ieder geval besloten dat het een auto wordt op LPG G3.
Nu ben ik inmiddels al heel veel auto's tegengekomen, maar ik ben er bijna uit. Of het wordt een Alfa 147 1.6 16V TS(2002, 125.000 km, dealeronderhouden) of een BMW 316TI Compact (2001, 120.000km, dealeronderhouden). Als ik in mijn directe omgeving naar advies vraag, verklaren ze me direct al voor gek omdat ik op gas wil gaan rijden.
Ik hoop op dit forum toch een beetje advies te krijgen om een verstandige keuze te maken. Inmiddels weet ik van beide auto's iets meer dan alleen bovenstaande info, namelijk:
- BMW heeft +- jaar stil gestaan (is dit extra nadelig ivm lpg??)
- Alfa is in 10-2007 distr.riem, spanrollen, waterpomp, multiriem en 8x bougie vervangen, maar ook de koppakking... (duidt dit op een probleem, te warm geworden? te sportieve rijstijl?)
Qua aanschafwaarde scheelt het niet zoveel, qua onderhoud ben ik niet op de hoogte of er een groot verschil is tussen beide merken/typen auto's.
Wie kan mij hier in adviseren en/of eventueel wat extra uitleg over geven?
Alvast bedankt voor de reactie(s)!
Gr. Marcel