Hallo iedereen!
Spijtig van het horen van deze verhalen!
Ik en mijn moederen zijn op 6 april langs geweest bij SERVA VOLVO dealer in Amersfoort nadat wij een prachtig auto hadden gevonden op internet die zij verkochten.
Wij tweeën zijn zeker geen auto kenners op monteur niveau of echte auto kenners maar kunnen natuurlijk wel de gebruikelijke dingen zien van de auto, wat te zien is
en we hadden ook vragen over de auto aan de verkoper. We vroegen of wij een proefrit mochten maken, maar dat werd niet gedaan omdat wij van te voren moesten melden dat we
dat wilden gaan doen.
Nadat wij vroegen of zij de auto nog hadden werden wij meegebracht naar de showroom/opbergruimte waar de occasion stond. Ik werd meteen verliefd op de auto en mijn
moeder moest er nog over nadenken.
Na het rondkijken om de auto en in de auto heb ik het volgende gedaan.
Uitlaat bekeken, kwam wit rook uit dus dat was goed. olie bekeken. radio werkte.
Auto startte direct. Ik vroeg of er motorische problemen waren en of die gemaakt zijn als die er waren werd er beweerd dat er geen problemen waren en dat het een top auto is.
Ik vroeg over de remmen en schijven, zei hij dat ze bij 95000km vervangen waren.
Ik vroeg over de distributieriem en of die vervangen is of niet. Keek de verkoper even in het onderhoudsboekje en vertelde hij mij dat hij niet wist of hij vervangen is of niet en wanneer het vervangen moet worden.
We vroegen over APK en of we die erbij kregen, daarover moest hij het met zijn baas over hebben. Hij vertelde daarna dat we er APK bij kregen. Prijs kon niet omlaag en als we garantie erbij wilden moesten we €2500 euro
bijbetalen voor BOVAG en eventueel onderhoud voor 6 maanden. We vroegen of er ook goedkopere garantiepakketen waren maar dat was het enige vertelde hij ons. Nou €2500 euro meer voor garantie kunnen we meteen een veel beter auto aanschaffen en dat kunnen we niet betalen.
Hij vertelde ons dat bij de APK alles wat niet klopte voor ons gratis vervangen zou worden.
Het duurt nog tot eind deze week en we zullen gebeld worden wanneer de auto klaar is. Dan kunnen we het gaan betalen en ophalen bij de dealer.
Alleen nadat ik dit allemaal lees over SERVA VOLVO dealer ben ik heel erg bang dat er dus ook hier problemen mee zijn.
Ik beweer niet dat er iets mee mis is, maar ben daar nu wel erg bang voor.
Ik vroeg mij af of ik met de auto naar ANWB kan gaan NADAT ik het heb gekocht om er een totaalkeuring te laten doen en als er verborgen gebreken zijn dat we dan daarmee naar de dealer gaan en dat zij die dan repareren of vergoeden dat wij het laten maken ergens anders of wat denken jullie hiervan?
Er was ook iets mis met de sleutel fob en hij vertelde ons als wij dat willen laten repareren dat wij maar de garantie moeten nemen. Ik dacht heel even van een keyfob kost 10 euro?
Nou ik heb alvast een key fob besteld van ebay en die kan ik gewoon zelf vervangen.
Maar als er nou iets mechanisch mis is met de auto, hoe moeten we dat nou weten?
Volgende wat ik wil gaan doen is wanneer ik de auto op ga halen is:
Vering controleren door de auto op en neer te drukken.
Speakers testen, werkten vrijdag wel
CD speler testen, werkte vrijdag wel
alle knoppen testen
lampjes of er iets mis is met de motor of andere dingen even controleren of die branden.
lichten controleren
of de airco werkt
onderhoudsboekje aandachtig doorlezen
Ik vroeg mij dus af, als er iets mis blijkt te zijn met deze onderwerpen, zijn we verplicht de auto te kopen als zij het niet willen repareren? Aangezien zij ons APK hebben beloofd en gratis vervanging van defecte onderdelen dat gevonden worden bij de APK keuring?
Wij hebben namelijk de beruchte handtekening gezet maar nog niks betaald. Dan is de koop toch nog niet definitief?
Wel een aardige verkoper
Wat vinden jullie? Zal ik naar de ANWB gaan nadat ik de betaling heb gedaan en de auto heb opgehaald met APK?
Dit is mijn eerste auto en ben een beetje bezorgd.
Hebben jullie nog tips voordat ik ernaartoe ga om de auto op te halen?
Bij voorbaat dank!