In oktober 2009 heben we een tweede auto gakocht, een Suzuki Alto uit `96, bij Auto Service Zandhorst. De garage eigenaar was benieuwd, waarom we een tweede auto kochten. We vertelden, dat we gingen verhuizen naar een andere provincie, 200 km verderop, en mijn vrouw had het nodig.
De auto was geleverd met apk, een grote beurt (tegen extra betaling) en 3 maanden garantie, en kostte ruim duizend euro. We hoopten, dat mijn vrouw nog 2-3 jaar mee kon rijden.
De eerste probleem deed zich voor al in januari , net buiten de garancieperiode. De accu was leeg,(kan gebeuren), het was een koude winter. Nadat we de auto weer aan de praat kregen,
ging ik voltanken. Tot mijn grote verbazing zag ik dat alle benzine uitliep... Er bleek een gat in de tank te zijn, en die was `gerepareerd` met een metaalplaatje en wat kit, wat losliet door de temperatuur-schommelingen. Gelukkig stond een garage naast het tankstation, en kon de auto daarheen gebracht worden.
We belden meteen de verkoper, en vertelden, wat er was bereurd. Hij stelde voor, dat we de auto daarheen zouden brengen, en hij zou het repareren, tegen materiaalkosten. Omdat we geen vervoerkosten wilden, lieten we de reparatie uitvoeren bij de garage, naast de tankstation. Nieuw accu + tank(uit sloop), kosten 275 euro. Daarna weer contact met de verkoper, maar hij was niet bereid om ook maar iets te vergoeden.
In oktober 2010 is de auto apk afgekeurd, omdat de kokerbalken(links en rechts)helemaal verrot zijn, uitlaat stuk en nog veel meer. We voelen ons behoorlijk belazerd door de auto verkoper, en vragen ons ook af, kan de verroesting van balken zo snel gaan?