Geplaatst : 02-mrt-2006 19:30:41
Onderwerp : Auto gekocht, 1 dag er na wiellager stuk???
Hallo,
Ik heb een vraag c.q. probleem...
Wij hebben gisteren een Renault Twingo 1.2 uit 1993 met 115.000 km op de teller particulier gekocht voor 1675 euro. Echter een dag na aankoop heb ik al een reparatie van rond de 400 euro aan mijn broek hangen. Kan dit zomaar? 
We hebben afgelopen zondag proefgereden in deze Twingo, en dat beviel ons prima, buiten het feit dat hij best wat lawaai maakte met het rijden boven de 50 km/u. Maar de verkoper verzekerde ons dat dit "erbij hoorde" en dat hij dat altijd al deed. Verder bood hij ons nog aan om de auto nog effe te laten keuren, want hij stond er 100% achter dat hij motorisch perfect in orde was.
Met die keuring in ons achterhoofd hebben we de auto gekocht en deze woensdag opgehaald. Inderdaad was de auto overnieuw gekeurd en ook goedgekeurd (er stond alleen een melding van een ietwat slechtere voorband). Vandaag ben ik er toch maar even mee langs de plaatselijke Renault garage gegaan om hun naar dat geluid te laten luisteren. Tot mijn grote schrik zijn er 1 of misschien wel 2 wiellagers kapot!!! (Kosten, 220 of 400 euro!!!
Bovenop de verkoopprijs van 1675 euro een dure grap!! Volgens de garage had de auto nooit goedgekeurd mogen worden, alleen al vanwege het geluid wat hij produceert.
Nu is mijn vraag: Kan ik iets van deze reparatie verhalen op de garage waar de auto zogenaamd gekeurd is? Want volgens mij kan ik op de vorige eigenaar niets meer verhalen?
Alle tips zijn welkom!!! ???
Alvast bedankt...
Fanny