Vrijdagochtend gebeld met Autoplaza Kannemans uit Amersfoort omdat we er een leuke auto hebben zien staan, we willen graag 's middags de auto gaan bekijken. We komen uit Heerhugowaard en het is zo'n 100 km rijden, dus willen we eerst verifiëren of de aangeboden auto die we op Marktplaats hadden gevonden nog wel aanwezig zou zijn. We spreken af dat we om 14.00 uur aanwezig zullen zijn. Hen ook verteld dat we van ver komen... "Geen probleem hoor, de auto is er nog". Ik heb 's middags verlof genomen en met vriendin en schoonmoeder naar Amersfoort gereden. Omdat we in de file belandden, hebben we nog even gebeld dat het wellicht een kwartiertje later zou kunnen worden maar dat we er bijna waren. Opnieuw geen probleem. Bij aankomst bij het bedrijf meldden wij ons bij het eerste personeelslid dat we tegenkomen en melden dat we voor de Corsa komen die zij te koop hebben staan. De man kijkt ons enigszins verward aan, vraagt nog of we voor de vijfdeurs Corsa komen? Na bevestiging onzerzijds meldt hij ons dat die auto net vanmorgen is verkocht. Hij beent snel de zaak in naar een collega die in een kantoortje achter een buro zit, druk gebarend vindt daar zo te zien enige discussie plaats. De verkoper komt het kantoortje uit en meldt ons dat er blijkbaar weer afspraken zijn gemaakt zonder dit aan hen door te geven, dit gebeurt wel vaker. Uiteraard ben ik behoorlijk boos en vraag financiële genoegdoening omdat we toch 200 km hebben moeten rijden (retour Heerhugowaard - Amersfoort), ik heb een halve dag verlof genomen….. ik wil in elk geval mijn benzinekosten terug. De verkoper meldt dat we maar opnieuw het telefoonnummer moeten bellen dat we vanmorgen ook hebben gebeld en daar onze claim maar moeten neerleggen. Men is blijkbaar niet in staat elkaar intern aan te spreken? Aldus hebben we gedaan, vanuit de “showroom” van deze autohandelaar hebben we opnieuw gebeld met de zaak….. heel bijzonder. Blijkbaar werd de telefoon aangenomen door een monteur, na enig aandringen komt deze man, van allochtone afkomst, zich melden in de showroom. Hij vind het vreemd dat we boos zijn, “dat is gewoon de handel, de andere koper was eerder en heeft de auto gekocht, jammer voor ons, verder nog iets?”. We meldden dat we hier niet mee akkoord gaan en dat we verwachten dat ze onze benzinekosten vergoeden, dit is niet een manier om met klanten om te gaan, probeer ik nog. Ik loop achter de man aan een kantoortje in waarin hij zich blijkbaar wilde afsluiten van ons, blijkbaar voelde hij zich geïntimideerd door mij want hij meldde mij direct, “als het op deze manier moet, doe ik helemaal niets meer voor jullie. En nu de zaak verlaten” schreeuwde hij tegen mij zwaaiend met een grote ringsleutel in zijn hand. “Als je nu niet opsodemietert, zul je nog spijt krijgen”. Omdat ik niet echt onder de indruk was van dit verbaal geweld ben ik nog achter de man aangelopen om hem te melden dat dit geen manier is om met klanten om te gaan en dat ik er zeker voor zou zorgen dat hij hier meer van zou horen. De “monteur” verdwijnt vervolgens uit beeld. Omdat de eerste verkoper zich blijkbaar toch wel schuldig voelde naar ons toe heeft die nog een poging gedaan om ons bij een handelaar in de buurt te brengen die ons wellicht wel van dienst zou kunnen zijn, toch nog een aardige geste. Helaas konden we bij deze uiterst correcte collega niet slagen.
Bij vervolgbezoeken bij autohandelaren in de buurt werd gemeld dat Autoplaza Kannemans er de gewoonte op na houdt om op internet met aantrekkelijke auto’s te adverteren die hij helemaal niet heeft. Hiermee worden klanten gelokt.
Omdat ik me ronduit onbeschoft behandeld voel door deze handelaar zou ik anderen willen waarschuwen voor Autoplaza Kannemans. Een schande in de autobranche.