Hallo forumlezers,
begin september heb ik mijn droomauto gekocht: een opel tigra twintop uit 2005 met 64.000 op de teller. Mijn eigen auto ingeruild en gekocht zonder garantie (tja wat kan een auto van 6 jaar mankeren met dit aantal km?) nou een hoop! na een maand (waarvan ik ook nog 1,5 week op vakantie ben geweest) en ongeveer 2000 km verder begon het storingslampje te branden. Ik naar de Opel Dealer en die zeiden dat het waarschijnlijk iets van stof was geweest, niks aan de hand dus. Echter hoorde zij bij het starten van de motor dat er iets grondigs mis moest zijn motorisch en adviseerde mij dan ook om de auto daar te laten voor verder onderzoek. Zo gezegd zo gedaan. Wordt ik een dag later opgebeld met het volgende: (ik ben niet heel teschnisch dus vergeef me als ik iets verkeerds zeg ;-)) iets met de distrubutieriem die aanloopt (elke meter meer rijden, is een stap dichter naar de vernieling) en de beide druk as lagers zijn kapot/versleten, wat ingevreten is door olie en roest (?) hierdoor zouden alle kappen vervangen moeten worden. Dit zou er dan op duiden dat de auto te lang heeft stil gestaan (kan kloppen, want de auto stond sowieso al vanaf december op internet). Dit zou ongeveer 8 a 9 uur arbeidstijd gaan kosten met een totaal plaatje van maar liefst 3000 euries!! De Opel Dealer heeft gezegd dat dit onmogelijk gebeurd kan zijn in de tijd dat ik hem heb (verklaring hiervan is mogelijk), dus een geborgen gebrek is hier dus op zijn plaats. Wie kan mij vertellen of ik kans maak om dit alles te laten repareren bij de verkoper? Het is toch een schande dat ik er nu geen km meer mee mag/kan rijden?? Ik ben benieuwd naar jullie antwoord. Uiteraard heb ik de auto nog niet laten maken...
Liefs, een verdrietige opel tigra rijdster... :-(