Dankjewel Marnix voor je genomen moeite,
Ik ben inderdaad een gehandicapte particulier.
Die linken heb ik doorgenomen, maar jeetje, ik blijf het maar ingewikkeld vinden, hoor.
Als ik dan een BTW-auto zie, die geschikt zou kunnen zijn voor het vervoer van een scootmobiel en waar de prijs zonder BTW erbij staat, betaal ik dan als gehandicapte diezelfde prijs, of moet ik dan de BTW nog er bovenop betalen? Als ik de BTW er nog bij moet betalen, geldt dat bijbetalen dan ook bij een auto, die ouder is als 5 jaar?
Het zal waarschijnlijk wel gaan om een auto, die ouder is als 5 jaar, denk ik, want mijn financiën zijn maar beperkt. Ik begreep dat daar een verschil inzit, in de leeftijd van de auto, bedoel ik.
Hoe hoog ligt die BTW dan eigenlijk?
Zodra je tegenwoordig iemand inschakelt om je te helpen, hangt er altijd direct een prijskaartje aan en dat is voor mij helaas niet meer mogelijk.
Garages helpen me ook alleen als ik daar de auto koop.............maar ja, niet elke auto is geschikt en niet elke garage wil duiken in de materie voor een gehandicaptenvoertuig, laat staan in hetgene wat voor de gehandicapte het voordeligste is.
Dan wil men alleen maar een auto verkopen met liftsysteem, want 'dat is toch zoveel handiger, in mijn geval'. Ja dat weet ik, maar er hangt ook een prijsje aan, hé.
Ik heb ook niet zoveel keuze in wat te kopen, denk ik, i.v.m. de afmetingen van de laadbak. Ik denk zelf aan een Citroen Berlingo of een Peugeot Partner, want dan kan ik met oprijplaten en eventueel bv. een lier de scootmobiel in de laadbak krijgen. Er moeten dan ook nog bevestigingsmogelijkheden geplaatst gaan worden, om binnen de regels te blijven.
Maar dat is heel wat goedkoper als zo een volledig liftsysteem. Want een reeds aangepaste auto, dan bedoel ik met liftsysteem, zijn voor mij veel te duur, want de eigen bijdragen voor de hulpmiddelen komt er ook aan.
Dank voor het meedenken.
[Modified by: Zoa on mei 25, 2012 05:21 PM]