Hallo Dana,
Zoals je het vertelt lijkt het er inderdaad op dat deze auto een hoop achterstallig onderhoud had toen je hem kocht, echter, je bent nu alweer bijna een jaar verder en ik weet niet hoeveel kilometers je inmiddels gemaakt heb. De normale slijtage speelt natuurlijk mee. En de kwaliteit die je van een nieuwe auto mag verwachten geld niet voor een gebruikte. De verkooppraatjes zoals u die beschrijft, dat er minimaal 2,5 jaar zonder ongebruikelijke kosten met een occasion gereden kan worden zijn onzin. Het nadeel van een occasion is juist dat er ongebruikelijke reparatiekosten aan verbonden zijn, daarom betaal je ook niet de nieuwprijs.
Als ik de website bekijk van deze garagist, dan hebben ze momenteel maar een handje vol occasions, waarvan er maar eentje is die Bovaggarantie heeft. Je spreekt over Bovaggarantie, heb je dit zwart op staan op het koopcontract? Want het klopt inderdaad dat auto's onder de 4.500 euro niet gedekt worden door de Bovag, echter, als het aankoopbedrag onder de 4.500 maar meer dan 35% van de nieuwwaarde is, dan is er wel dekking.
Je kunt er naar mijn idee verder niet veel meer mee doen. Tenminste, als je de beloftes van de verkoper (géén onderhoudskosten, bovaggarantie) niet zwart op wit hebt. Leergeld is inderdaad duur. Wat je hopelijk geleerd hebt is dat er aankoopkeuringen bestaan die je voor de aankoop van een auto kunt laten uitvoeren. Wil de verkoper hier niet aan meewerken, dan ga je een deur verder.
[Modified by: Marnix on juli 21, 2012 11:23 AM]