Descendre Apeldoorn
Auteur Bericht
Anoniem
Joined : 09-jan-2014
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 09-jan-2014 14:05:08
Onderwerp : Descendre Apeldoorn

Net als R. in november heeft geplaatst. Heb ook ik een auto gekocht bij Descendre te Apeldoorn wat een regelrechte miskoop blijkt te zijn.
Bij de koop werd afgesproken dat de hele auto zou worden nagekeken, NIET DUS.
Om maar een aantal dingen te noemen
*binnen 1,5 mnd nieuwe airco.
*er zou een nieuwe distributieriem op komen omdat hij toch een monteur rond had lopen en het hem dan alleen maar materiaal zou kosten wat niet zoveel was, is NIET gebeurd.
*km stand klopte ook niet, moest minstens een ton bij opgeteld worden.
*zuigers zaten los in de cilinder, waren versleten.
*volgens zeggen had de auto geen schade gehad, bleek ook niet waar te zijn.
*Elke keer als ik vroeg om het onderhoudsboekje werd daar heel vaag over gedaan. Toen ik uiteindelijk een boekje kreeg heb ik herhaaldelijk geprobeerd contact te krijgen met de garage die in het boekje stond maar deze bestond niet.
*als klap op de vuurpijl heb ik er een compleet ander blok in moeten laten zetten.

Bij de koop werd door Descendre verteld dat hij een werkplaats achter de showroom had maar toen ik een keer met een mankement bij hem kwam bleek dat niet waar te zijn en dat de auto ergens anders naar toe gebracht moest worden. Dit mocht ik zelf niet doen en moest dan maar in de showroom blijven wachten tot mijn auto klaar was. Heel geheimzinnig allemaal.

Bij alle problemen die ik had viel er weinig tot niets met Descendre te overleggen, ik werd elke keer afgewimpeld.
Nu begrijp ik ook waarom hij garantie geeft op het motorische gedeelte excl. arbeidsloon want dit bedraagt € 57,- excl. BTW.
Dus dat houdt in dat je je eigen onderdelen betaald.
Er zijn nog veel meer dingen die ik op kan noemen maar dan wordt het wel een heel lang verhaal.
Hij weet het mooi te vertellen en doet veel beloftes maar hij maakt niets waar.
Trek uw eigen conclusie hieruit maar ik KOOP NOOIT EN TE NIMMER MEER EEN AUTO BIJ DEZE GARAGE.

Anon
Joined : 03-mei-2016
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 03-mei-2016 18:05:22

Ik kan bovenstaande alleen maar onderstrepen: J. Descendre Occasions VOF is volledig onbetrouwbaar.

De verkoper komt betrouwbaar over, maar blijkt mij op slinkse wijze te hebben opgelicht. Mij is foutieve informatie verstrekt in de advertentie en tijdens de verkoop. Aan de advertentie kunnen echter geen rechten worden ontleend en op de koopovereenkomst is de auto dusdanig vaag beschreven dat het erg moeilijk is om onjuistheden aan te vechten.

Op slinkse wijze geeft Descendre antwoord op je vraag. Voorbeeld: bij navraag over de betrouwbaarheid van de kilometerstand kreeg ik het antwoord dat die betrouwbaar was en Descendre een RDW tellerrapport meegeeft bij de oplevering van de auto. Echter is dit een wassen neus, want het rapport geeft 'geen ordeel', omdat vrijwel alle auto's daar recent zijn geïmporteerd. Descendre weet dit natuurlijk, of hoort dit op zijn minst te weten als gespecialiseerde onderneming.

In de koopovereenkomst staan dubieuze zaken, zoals 'aldus is deze overeenkomst aangegaan zonder enige vorm van dwang, dwaling of bedrog'. Dit dient alleen maar om Descendre in te dekken als er iets niet pluis blijkt te zijn. De consument is er in ieder geval niet bij gebaat!

Verder staat er dat reparaties onder de garantie dienen plaats te vinden bij Descendre. Deze bepaling is wettelijk niet eens toegestaan!

‘Bij ontbinding van de aankoop verplicht de koper zich tot annuleringskosten van 20% over het aankoopbedrag’. Zelfs als je de garage confronteert met hun bedrog, weigeren ze de koop te ontbinden zonder de annuleringskosten.

Bovendien is J. Descendre geen BOVAG garage, dus als je een geschil hebt kan je er vanuit gaan dat je rechtsbijstandverzekering je claim afwijst.

Mijn bezoek aan Descendre heeft mij een hoop ellende opgeleverd dat veel tijd en geld heeft gekost, ik kom er dus voor geen goud meer terug!

Jeroen
Joined : 09-mei-2016
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 09-mei-2016 14:49:28

Mijn vrouw en ik kunnen de twee bovenstaande reviews niet onderstrepen.
Na diverse autobedrijven bezocht te hebben viel ons oog op een auto aangeboden bij autobedrijf J.Descendre. Het was een Volkswagen Golf van 2009. Na telefonisch contact te hebben gehad zijn wij op zaterdagochtend vroeg naar Apeldoorn gereden om de auto te bezichtigen. Vroeg van huis vertrokken want het was voor ons wel 2 uur rijden vanuit Maastricht. Eenmaal aangekomen werden wij vriendelijk ontvangen door de eigenaar. We hebben de auto uitvoerig bekeken en na enig onderhandelen een proefrit gemaakt. De auto deed aan onze verwachting en hebben de deal ter plekke rond gemaakt. Wij zijn nu een maand of 5 verder maar wij zijn dik tevreden! De auto bevalt ons prima en hebben deze destijds ook nog voor een goede prijs kunnen meekrijgen. Al met al voor ons een positieve ervaring. Een aanrader!
[Modified by: Jeroen on mei 09, 2016 03:12 PM]

Klaas
Joined : 15-apr-2016
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 09-mei-2016 16:56:03

Wat is er fout met de Prinsenweide in Apeldoorn? Ik heb zelf een auto gekocht bij De Prinsoccasions deze is gevestigd op no 7 (Prinsenweide) in Apeldoorn.
Recentelijk heeft deze zijn naam gewijzigd in WK-occasions. Wat mij opvalt is dat de internetpagina's wat op elkaar lijken.
Wat de prestaties van De Prinsoccasions betreft wil ik mij geeneens uitweiden, kijk maar eens bij VARA kassa. Ik denk dat het bedrijf zijn naam recentelijk heeft gewijzigd om van het negatieve imago af te komen. Waar ik wel ben achter gekomen is dat de positieve berichten meestal van eigen medewerkers komen.
Moraal van het verhaal, koop een auto met een Bovag garantie of laat je auto keuren door de ANWB. Dit geeft tenminste enige garantie.
M.vr.gr. Klaas

Henriette Klaassen
Joined : 07-jun-2016
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 07-jun-2016 18:15:06

Twee weken geleden zijn wij naar Apeldoorn gegaan om een auto te gaan bekijken vanwege een AutoScout advertentie.
Bij het binnenkomen waren wij al achterdochtig, er was helemaal niemand in de zaak, behalve de eigenaar, die direct vertelde dat iedereen ziek of met vakantie was.
Wij bekeken de BMW waar wij voor waren gekomen en kregen koffie. Tot zover niets aan de hand.

Toen wij vroegen of we een proefrit mochten maken met de auto vroeg meneer of wij het eerst even eens konden worden over de prijs. Dit is uitermate idioot, want wie wil er nou een prijs afspreken voordat er in de auto is gereden!
Wij wilden de prijs onderhandelen, maar onder voorbehoud van een aankoopkeuring, waarop meneer doodleuk verkondigde dat hij zelf de keuring zou uitvoeren!
Drie keer raden wat er uit die keuring zal komen...!

Uiteindelijk rijdt meneer de auto uit de showroom voor ons. Er zitten dikke, dikke krassen op het achterraam, alsof iemand met een staalborstel het raam had aangevallen. Ik kon mijn nagel er makkelijk in kwijt.
Toch zijn wij gaan rijden. Voordat wij vertrokken, wilde meneer onze rijbewijzen... (huh??) en kregen wij nota bene te horen welke route wij zouden moeten nemen voor de proefrit! Je zou nog kunnen denken; aardig bedoeld, maar toen wij het 'rondje' reden waren we letterlijk binnen 4,5 minuten terug bij het bedrijf. In het rondje zat ook geen stukje snelweg.

Vlak voor het wegrijden deed meneer nog even de bagageafdek dicht.

Toen wij tijdens de proefrit even de auto stilzetten om in de motorkap ed te kijken en luisteren, tilde mijn vriend de bodem van de kofferbak op: helemaal BOMvol met vocht.
Wij kregen argwaan en zijn nog eens in de boekjes van de auto gedoken. Wat blijkt: hij was geïmporteerd (dit is geen ramp, als het helder is, maar dit was eerder niet aan ons verteld, noch stond het in de advertentie) en de auto bleek van een ander bouwjaar dan in de advertentie stond vermeld. Verder was de laatste beurt uit 2013 en de overige 'beurten' hadden geen stempel, en waren met pen (zelf??) ingevuld. De auto bleek verder geen originele BMW velgen te hebben, maar TOMASONvelgen, met wel het BMW embleempje erop geplakt...

Bij terugkomst uitten wij onze onvrede en lieten weten dat we de auto niet gingen kopen. Dat trok meneer niet goed. Vanaf dat moment is meneer gaan praten en is niet meer opgehouden. Er was een punt dat hij begon te zwaaien met verkoopcontracten van andere 'tevreden' klanten. Verder kon meneer geen helder tellerrapport laten zien en wilde hij dit ook niet opnemen als voorbehoud. Hij zei gepikeerd tegen ons, terwijl hij met de sleutels zwaaide, dat we lekker zelf naar de dealer konden rijden om de sleutel uit te laten lezen.

Wij kwamen maar moeilijk weg, maar zijn blij dat wij GEEN auto hebben gekocht bij deze onbetrouwbare verkoper!

PS vlak nadat wij hadden geklaagd over het verkeerde bouwjaar, heeft de advertentie er eventjes goed opgestaan; meneer veranderde dit binnen heel snel op de computer. Ik heb dit gecheckt op mijn mobiel. Toen wij thuiskwamen, heeft hij het verkeerde bouwjaar weer in de advertentie gezet. Echt opzet dus!

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 08-jun-2016 8:15:21

Hallo Henriette,


Je bent een voorbeeld hoe een consument moet zijn tijdens het kopen van een tweedehands auto: luisteren naar de verkoper en dan zelf je plan trekken. Wel geweldig hoe hij in jullie bijzijn de auto nog even last-minute prepareert (door de bagageruimte af te dekken), maakte je natuurlijk direct nieuwsgierig wat daar "afgedekt" moest worden.


Inderdaad goed dat je kritisch de onderhoudsboekjes hebt bekeken, mocht je nog meer zekerheid gehad willen hebben dan kun je wat foto's maken van de pagina's en dan de BMW dealer bellen. Hoewel het een import is, zijn de systemen van veel merken Europees met elkaar verbonden, zodat de deaker in Nederland kan zien wat er in Duitsland aan een auto is onderhouden. Dit maakt een volledig bij de merkdealer onderhouden importauto veel waardevoller dan eentje die dit niet heeft.


Succes met het vinden van een auto op een plek waar jeje wel prettig voelt. Trouwens, als je toch voor een aankoopkeuring gaat kan je bij een particulier die zijn auto op bijvoorbeeld marktplaats verkoopt vaak ook een goede deal maken. Raad ik niet iedereen aan, vanwege het ontbreken van garantie. Maar naar mijn mening een betere plek dan een als brugman platende autohandelaar die wellicht niet eens bij de Bovag is aangesloten.

Jan Jansen
Joined : 30-dec-2016
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 30-dec-2016 7:05:04

Ook wij zijn bij Descendre geweest voor een auto. Alles leek goed te zijn echter niet goed het contract doorgelezen en daardoor niet gezien dat het bouwjaar niet klopte.
We konden alleen maar van deze auto af komen door onze aanbetaling aan hem te schenken.
Deze man plaatst in zijn advertentie een jonger bouwjaar als dat de auto daadwerkelijk heeft.
In het koopcontract wordt het vervolgens zo ingevuld dat het erg onduidelijk is.
Ik heb nu de site in de gaten gehouden en hij doet dit dus regelmatig met verschillende auto's.

Koop nooit een auto bij deze garage want er klopt niets van!!!!!!!!!!!

TerenceS
Joined : 13-nov-2019
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 13-nov-2019 22:17:46

In februari 2019 hebben wij hier een Volkswagen Tiguan 1.4 tsi gekocht. In de advertentie stond bouwjaar 2010, achteraf bleek dit gewoon 2009 te zijn. De auto maakte qua uiterlijk een goede indruk echter zat een proefrit er niet in, omdat deze volgens de heer Descendre altijd pas wordt gedaan als de auto ‘’Rijklaar’’ is. Uiteraard had hier al een lampje bij me moeten branden, echter ben ik helaas uit goedgelovigheid toch zo dom geweest om een handtekening te zetten en een aanbetaling van 1000,- euro te doen.
-
Later wou ik toch een Dekra keuring laten doen wat in het begin geen probleem was voor de heer Descendre. Bij een tweede bezichtiging probeerde hij echter met alle middelen een Dekra keuring af te wenden aangezien de Dekra medewerkers volgens hem altijd mankementen opschrijven die er niet zijn. Om ons een voorbeeld te geven vertelde hij dat al zijn auto’s met een 1.4 motor direct een nieuwe distributieketting krijgen (*houdt dit in gedachten) en dat er wel een onderling vertrouwen moest zijn, want de auto is in alle opzichten gewoon goed..
-
Bij het ophalen van de auto een proefrit gemaakt met iemand die er wat meer verstand van heeft. Na enkele minuten begon de auto te bokken en ging deze met een brandend motormanagement lampje in de noodloop. De heer Descendre liet de auto meteen naar de autogarage brengen en achteraf bleek het volgens hem maar om een kapotte bobine te gaan. Aangezien we er totaal geen vertrouwen meer in hadden hebben we erop aangedrongen om 6 maanden garantie te krijgen.
-
Enkele maanden later begon de auto op de snelweg weer te bokken en ging deze in de noodloop. We hebben de auto naar een Bovag garage gebracht en deze gaven direct aan dat er absoluut niet meer verder gereden mag worden vanwege de kans op een grotere motorschade. De heer Descendre wou dat de auto terug naar Apeldoorn gaat, maar we gaven aan dit risico niet te willen lopen en dat hij deze dan maar zelf moeten komen ophalen. Na veel getouwtrek en gezeur kregen we het binnen onze garantie termijn toch voor elkaar dat hij de vervangen onderdelen betaald. De Bovag garage gaf trouwens aan dat de bobine niet eens was vervangen en dat alle bougies in een zeer slechte staat verkeerden.
-
Nu enkele weken geleden op de Duitse autobaan weer het ellendige motormanagement lampje. ADAC erbij gehaald en deze heeft de auto na het uitlezen direct laten wegslepen naar een Volkswagen Garage. Conclusie uitgerekte distributieketting en nokkenas verstellen, die normaal gesproken een autoleven moeten meegaan en volgens de heer Descendre toch net vervangen waren? De auto mocht niet eens meer gestart worden en moest vanuit Düsseldorf een tweede keer naar een bij ons nabijgelegen Volkswagen garage gesleept worden. Bij de inspectie door de Volkswagen garage bleek dat er bij de vorige onderhoudsbeurt grote fouten waren gemaakt, zoals een verkeerd vervangen oliefilter waarbij er een dubbele rubberen ring was en de motorolie hierdoor niet goed kon vloeien. De totale reparatiekosten van de distributieketting en nokkenasversteller was 1890 euro!
-
Kort samengevat een grote en ontzettend dure fout om bij deze garage een auto te kopen. Koop nooit bij een autogarage die geen lid is van de Bovag, doe geen aanbetaling en zet geen handtekening voor een uitgebreide testrit of Dekra keuring….