Buitenvaart Auto's Hoogeveen.....
Auteur Bericht
Joined : 06-nov-2013
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 25-dec-2014 0:20:34
Onderwerp : Buitenvaart Auto's Hoogeveen.....

Helaas ben ik,na ruim een jaar geduld te hebben gehad, genoodzaakt geweest om een juridische procedure te starten tegen dit 'wazige' BuitenvaartAuto's wegens nalatigheid en het niet nakomen van gemaakte afspraken. Een aangetekende brief van mijn advocaat is door mijnheer T.E. reeds geweigerd. Vreemde en laffe reactie voor iemand die denkt dat ie een goed en betrouwbaar bedrijf mag runnen en 'staat' voor zijn klant, volgens zijn mooi omschreven website.....Mensen, wees gewaarschuwd! Wordt vervolgd.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 26-dec-2014 15:16:35

Hallo FHL,


Ik ben benieuwd wat de rechter oordeelt, houd ons op de hoogte!


Succes,


Marnix

FHL
Joined : 06-nov-2013
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 10-jan-2015 9:26:04

Beste Forumleden,
Het feit dat ik een iets meer duidelijke omschrijving wil geven van wat mij is overkomen met de hr T.E. van Buitenvaart-Auto's Hoogeveen,hier een uiteenzetting;

In augustus 2013 bezoek gebracht bij Waander auto’s in Emmen om een schadevrije(!!) GolfVI te bekijken. Aangezien deze auto binnen stond wilden wij graag de auto goed bekijken en eventueel een stukje rijden. Dit was alleen mogelijk als we zo goed als zeker waren van de koop. …beetje vreemd achteraf.

Een paar dagen later ingestemd met de prijs van de GolfVI. De aankoopprijs was marktconform en geen reden om aan de auto te twijfelen. De auto heb ik (niet echt showroomschoon) opgehaald en afgerekend.

Na enkele weken heeft de auto een fatsoenlijke schoonmaakbeurt gehad echter tot mijn grote verbazing stond er 1,5cm water in het reservewielcompartiment. Bij nader onderzoek en iets meer bekleding te hebben losgehaald blijkt dat de auto behoorlijke schade heeft gehad!
Dit is bij nader onderzoek bij een SchadeGarantSpecialist ook 100% bevestigd. Daarbij was de auto bij aflevering voorzien van 3(!) soorten banden(helaas later opgemerkt)…. Bij nader vakkundig onderzoek is er ook geconstateerd, dat de auto rondom schade heeft gehad waarbij deze schade zeer slecht hersteld is, waardoor in de toekomst op diverse plaatsen roest gaat ontstaan. Uiteraard gaf/geeft dit een zeer vieze nasmaak…. Ik durf te zeggen dat je dit als 'handelaar' in de gaten hebt bij de inkoop.

Ik ben in de pen geklommen en een aangetekende brief gestuurd met mijn bevindingen incl. foto’s van de zeer slecht herstelde schade naar dhr T.E. (eigenaar van Waander auto’s destijds) om mijn ongenoegen kenbaar te maken. Ik heb ge-eist om de koop terug te draaien en mij de ingeruilde Jetta terug te bezorgen en de koop dus te ontbinden.
Hier heb ik tot enkele weken daarna totaal geen reactie op gehad. Toch maar weer eens gebeld waarom hij geen reactie gaf op de aangetekende brief? Geen fatsoenlijk antwoord gehad en er werd mij verteld dat ik langs moest komen om e.e.a. te laten zien. Voordat ik deze brief had gestuurd, had ik contact op moeten nemen met de ondervindingen. Hier kon ik hem deels gelijk in geven. De koop ontbinden was voor T.E. geen optie.

Een week later op afspraak met een juridisch onderlegde collega naar Hoogeveen gereden, naar waar hij in de afgelopen maanden heen verhuisd was en onder de naam Buitenvaart Auto’s een nieuw bedrijf gestart was. Deze info heb ik gekregen van de KvK afd. Noord. Hier ben ik ‘ingedoken, aangezien ik bij Waander Auto’s geen gehoor meer kreeg…. Opnieuw gaf dit een raar gevoel in mijn onderbuik!
Dhr T.E. van Buitenvaart Auto’s heeft de schade bekeken en direct toegegeven dat de schade zeer onvakkundig gemaakt was en hij zou ervoor zorgen dat een ‘goed schadeherstelbedrijf’ dit binnen enkele weken zou herstellen op een vakkundige manier… De exacte punten waar de auto hersteld zou moeten worden, zijn nauwkeurig beschreven in een mail en akkoord bevonden door de hr Eilderts. Met een goed gesprek en redelijk goed gevoel weggereden uit Hoogeveen. Mooi-praterij, blijkt achteraf.
Ik zou in januari 2014 terugbellen om een afspraak te maken om de GolfVI te brengen,wat ik ook gedaan heb echter zou ik teruggebeld worden. Niet dus! Ik maar weer eens gebeld waar zijn telefoontje bleef. De schadehersteller had een hartaanval gehad en het zou nog even gaan duren; ik zou gebeld worden….. Zijn reactie: ’ Ik ben niet zo van het bellen en mailen’. Dit is een zeer vreemde uitspraak die absoluut niet strookt met het presenteren van zijn website; KWALITEIT EN BETROUWBAARHEID(!?) staat volgens zijn website ‘HOOG IN HET VAANDEL’…….
Weer laat de hr T.E. zijn klant stikken en het gevoel van ‘onbetrouwbaar’ komt steeds vaker in mijn hoofd, en terecht, lijkt mij!

Na enkele weken opnieuw contact gezocht en wéér was IK degene die dit moest doen; hij communiceert totaal niet terug en dit begint mij behoorlijk te irriteren. Na weer een minder vriendelijk gesprek heb ik gezegd dat ik een juridisch adviseur in de arm had genomen om deze zaak te gaan beoordelen en ik ben hierbij volledig in het gelijk gesteld met een zeer reële kans van slagen om de auto-koop terug te draaien.
De afspraak is gemaakt om naar een GELIJKWAARDIGE GolfVI met dezelfde opties op zoek te gaan i.p.v. reparatie van de huidige ‘schadeauto’ te gaan inzetten. HIERBIJ IS MIJ PER MAIL BEVESTIGD GEKREGEN DAT IK VOOR MIJN AUTO een vast bedrag terug zal krijgen! Hierbij is helaas geen termijn gesteld wanneer dit uiterlijk gerealiseerd zal worden maar enkele weken moest ik hem wel de gelegenheid geven.

Vervolgens gaan ook hier weer enkele weken/maanden overheen nadat ik suggesties heb gedaan via Mobile.DE, waar hij volgens zijn bevestigde berichten,meestal de auto’s koopt. Meer dan 30 gelijkwaardige auto’s met dezelfde opties heb ik i.o.m. T.E. aangedragen, maar totaal geen reactie! Maar weer eens bellen met dhr T.E. en weer met een kluitje in het riet gestuurd. Ik moest meer geduld hebben echter na zo’n driekwart jaar(!) wachten mag er toch schot in de zaak zitten. Dit zal mij bij een ‘normale garage/dealer nooit overkomen om zolang op een gelijkwaardige auto te wachten. Daarbij is het een feit dat zijn vaste inruilprijs i.v.m. de afschrijving van een auto nooit langer dan een jaar duren en kan hij nooit weten hoeveel km ik jaarlijks rijdt.... Pure vorm van nalatigheid en de boel besodemieteren, stel ik langzaam vast.
Het meest ergerlijk, onbeschofte en irritante is ‘het totaal niet communiceren en overleg’ met de klant.

Ik had een moment bereikt dat ik naar deze site een melding moest maken van de huidige situatie die is ontstaan met dit bedrijf om andere mensen te waarschuwen.
Aangezien mijn ontelbare pogingen om normaal te communiceren steeds maar weer niet lukte was de reden van deze actie.
Hierop heeft de hr T.E. gereageerd bij de web-beheerder van deze site, dat hij mij niet kende, mij nooit een auto had verkocht en IK een vergissing heb moet hebben gemaakt in de naam van het autobedrijf! Hoe triest kun je het ‘verkopen’? Ook bij de site van Tros-Radar heeft ie hetzelfde gemeld dat ie mij niet kende. Dit was een bevestiging dat de persoon in kwestie ‘niet helemaal klopt’.
Via wederom een mail geen reactie en ondanks dat ie (bijna) altijd zijn telefoon wel opneemt, valt ie volledig stil en verzint de ene met de andere uitweg om mij een fatsoenlijk voorstel te doen en een deadline te stellen. Wel is overlegd dat ik de melding van de Occasion.advies-site zou verwijderen, wat ik ook heb gedaan om hem opnieuw een kans te geven zich te beteren.
Wederom heb ik hem geopperd om mij het afgesproken inruilbedrag terug te betalen en de ‘zaak’ af te handelen, waarop hij negatief reageerde; ;dit gaat niet gebeuren’…
Het komt er gewoon op neer dat ik moet wachten tot er toevallig een persoon komt die een soortgelijke GolfVI komt inruilen die mij ‘past’. Hoe groot is die kans dat dit een beetje zekerheid geeft. Uiteindelijk heeft hij mij verteld, dat ie de meeste auto’s zelf uit Duitsland haalt. Dit was dus de optie geweest om dit ‘snel af te handelen’.

In september 2014 weer gebeld en gevraagd wat dhr T.E. nu eindelijk van plan is? Nu gooit hij het er op dat ik op de Occasion.advies-site een melding heb gemaakt dat hij een ‘oplichter’ zou zijn! Het vreemde is nu, dat ook een ander forumlid op dit 'autobedrijf' heeft gereageerd die mij totaal vreemd is! Deze meldingen worden gecontroleerd door de web-beheerder en in dit geval zijn de initialen anders van deze persoon.

Op 20-10-14 na weer een 5-tal weken ‘radiostilte’ heb ik opnieuw gebeld (hoe kan het ook anders…) waarop ik duidelijk geirriteerd gevraagd heb, of er eindelijk schot in de zaak komt. Hierop bleef hij wederom beweren dat hij op internet nog steeds als ‘oplichter’ door MIJ(?) beschuldigd werd.
Ik heb hier zeer duidelijk op gereageerd, dat hij zijn ogen beter de kost moest geven en ik dit soort bewoordingen nooit op het WWW zou verspreiden, aangezien het in principe (nog) niet bewezen is dat deze beschuldiging een feit is.
In dit gesprek heeft ie aangegeven dat ' ie er klaar mee is' en heeft de verbinding verbroken.... Tot op heden dus niets meer gehoord van deze onbetrouwbare 'handelaar' die de boel gewoon bedonderd!


[Modified by: FHL on januari 11, 2015 08:23 PM]

[Modified by: FHL on januari 18, 2015 05:53 PM]

FHL
Joined : 06-nov-2013
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 02-mei-2015 9:32:34

Mijn gelijk is bewezen; kijk op de BVA(veilingsite)...... De boel is in 'veilige bewaring gesteld'.
Wellicht kan dit persoon zonder problemen weer 'opnieuw' beginnen, want dit schijnt in dit land niet altijd een obstakel te zijn.
Het geeft enigszins wel een 'bevredigend' gevoel ook al bereik ik hier verder weinig mee.


.
[Modified by: FHL on mei 02, 2015 05:03 PM]

Lacey Watts
Joined : 23-okt-2019
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 23-okt-2019 16:03:39

Dedication and matters are designed for the width and all blogs for people. The improvement of the terms and https://www.aussiewritingreviews.com/australianwritings-review are visited for all tips for humans. Acknowledgement is fundamental for all individuals. form is placed for all longs and wishes in the field of vital paths for humans.