U heeft net een nieuwe auto aangeschaft en komt erachter dat deze toch niet zo goed is als de verkoper heeft doen voorkomen. Dit is heel vervelend natuurlijk... belangrijk uitgangspunt: heeft u garantie en is de verkoper een professional of particulier.
Heeft u de auto bij een gerenommeerde dealer gekocht en een garantieregeling opgenomen in uw deal dan zal deze de zaken voor u moeten oplossen. Hier heeft u immers voor betaald. Op het moment dat u dit artikel nodig heeft zal dit waarschijnlijk niet het geval zijn. U heeft de auto bij een handelaar gekocht zonder of met minimale garantie, misschien heeft u de auto wel via een particulier aangeschaft en nu loopt u tegen verborgen gebreken aan die u op kosten jagen
In dit artikel krijgt u een globaal overzicht van uw rechten en een stappenplan die u kunt gebruiken tijdens een geschil met de verkopende partij. Een goede strategie en de juiste formulering van uw probleem geeft u een voorsprong op de verkopende partij en een goede kans om uw gelijk te behalen.
In de nu volgende paragrafen zijn verschillende casus beschreven die wellicht op uw situatie aansluiten.
- Aankoop bij een professional met garantie
- Aankoop bij een professional zonder garantie
- Aankoop bij een particulier